Zamieszczone przez kabanos
[O2] Charczy SPRZĘGŁO O2FL 1,9 TDi BXE
Zwiń
X
-
[O2] Charczy SPRZĘGŁO O2FL 1,9 TDi BXE
Witam,
czy, któryś z kolegów/koleżanek spotkał się z problemem charczącego sprzęgła.
Objawy:
- na luzie podczas puszczania pedału- w momencie "łapania" charczy/klekocze jakby metal o metal
-podobnie przy redukowaniu biegów, np. z 4 na 3
Probelem występuje w dwóch autach w firmie:
-O2 FL combi TDi BXE,moje z przebiegiem blisko 29 000 km ( zaczęło się może z 13 k km temu)
-kolegi, O2 FL liftback TDi BXE z przebiegiem ok 20 000 km
Oba z grudnia 2010, MY2011
Sprawę zgłosiłem przy 1 przeglądzie przy 25 k km przebiegu. Mają obserwować inne auta z tym silnikiem i dać znać.
-
-
locaj85, powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85- na luzie podczas puszczania pedału- w momencie "łapania" charczy/klekocze jakby metal o metal
-podobnie przy redukowaniu biegów, np. z 4 na 3"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002locaj85, powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.
Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?
Komentarz
-
-
Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?
_________________"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85...
Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
To i ja się podepnę pod temat sprzęgła i dziwnych odgłosów, otóż u mnie po wciśnięciu sprzęgła zaczyna byś słyszalne terkotanie/klekotanie w sumie ciężko jednoznacznie określić ten dźwięk dziej się to tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła i tylko gdy motor jest rozgrzany a na zewnątrz jest powyżej 20sC, w chłodniejsze dni też jest słyszalny ten dźwięk ale o wiele mniejszym natężeniu a w zimie brak, dodam również, że puszczenie pedału sprzęgła odczekaniu chwilki i ponownym wciśnięciu często gęsto już nie ma tego dźwięku do czasu ponownego ruszenia i potem wciśnięcia pedału sprzęgła,
Jakieś sugestie ? co to może być ?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Objawy opisane w pierwszym poście praktycznie jednoznacznie wskazują na padające koło dwumasowe. Albo felerne sztuki, albo kierowcy mają bardzo złe nawyki.
W mojej byłej firmie jeździło ok. 20 sztuk O2 BXE z 2007 i 2008 roku - w żadnej nie było najmniejszych problemów ze sprzęgłem, w ogóle nie było problemów Odchodząc z firmy odkupiłem "moją" Octavię, aktualnie ma niecałe 3 lata i prawie 70 kkm przebiegu - i najmniejszych objawów, o jakich Panowie wspominacie. A znam je dość dobrze, bo w drugim aucie (żony) - Vectrze C - niedawno przechodziliśmy dokładnie to samo. Najpierw też było klekotanie na wolnych obrotach (co ciekawe w ciepłe dni, a w zimie spokój), a potem nagle pojawiło się charczenie na półsprzęgle, słyszalne także przez moment przy zmianie biegów, no i to był koniec. Wymiana kpl. sprzęgła z dwumasą - problem zniknął. Przebieg 137 kkm, sprzęgło w stanie dobrym, dwumasa w stanie krytycznym.
A co do firm - kupiłem komplet Sachsa - i dwumasa jest Sachsa, a sprzęgło było oryginalnie zapakowane jako Sachs, choć docisk nosił cechy Sachs i Luk, a sama tarcza - Sachs, Luk i Valeo Nie wiadomo kto dla kogo co robi, tak naprawdę.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Coś mi się jednak wydaje, że w niektórych egzemplarzach już tak jest i koniec. Ja mam swoją BXE od nowości i od początku miałem drgający pedał. Zgłosiłem to w ASO i przy przebiegu 11 000 wymienili dwumasę na gwarancji. Po wymianie wielkich różnic nie ma a dwumasa była na pewno wymieniona.Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.
Komentarz
-
-
W moim BXE od nowości wygląda to tak: wciskając bardzo powoli sprzęgło, na początku skoku można wyczuć na nim delikatne wibracje czemu towarzyszy słabo słyszalny, szybkokołyszący dźwięk taki jakby "łou łou łou łou" ( :lol: ) . Mniej więcej w środku skoku sprzęgła dodatkowo słychać jakby trące się powierzchnie, jakby szuranie, trudno to opisać. W końcowym etapie wciskania sprzęgła dźwięki wyciszają się tak , że przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać i nie są wyczuwalne wibracje. Jeśli chodzi o dźwięki ze sprzęgła, nie są słyszalne w kabinie nawet przy obrotach biegu jałowego; słychać je dopiero przy otwartych drzwiach lub jak się stoi z boku auta a gdyby nie ten temat pewnie bym ich nie usłyszał :szeroki_usmiechAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
W mojej BXE ( przed liftem 12.2006r) również są podobne objawy,a dodatkowo przy mocno rozgrzanym silniku przy ruszaniu wyczuwalne jest dość mocne szarpanie i wibracje. Posiadam ją od 2,5 miesiąca i przyznam szczerze,że jazda w takich warunkach nie jest przyjemnością, oczekiwałem od niej większej kultury. Aktualnie ma przebieg 148500, tyle że poprzedni właściciel przy przebiegu 139000 (01.2011r) wymienił w ASO dwumasę. Jestem właśnie w trakcie ustalenia, czy również wymienił docisk, tarczę itd. Jeśli tak, to będę ich męczył, żeby coś z tym robili.
Komentarz
-
-
U mnie przy zmianie biegów, przy wduszaniu pedału lub wyduszaniu sprzęgła słychać lekkie "szuranie" tak jak ktoś tu dobrze to zobrazował, chyba bardziej to słychać na rozgrzanym silniku. Poza tym, żadnych innych efektów. Na luzie cisza... Tylko przy zmianie biegów, dlatego słabo to wychwycić, bo wtedy jednak jest ok 3000 obrotów , bardziej słychać jak się wrzuca 1 i rusza. Mam również wrażenie, że na rozgrzanym silniku bardziej zarzuci budą przy odpalaniu lub gaszeniu...
Komentarz
-
-
Witam właśnie zmieniłem Octavie z I na II i też mam taki sam objaw w BXE wciskając sprzęgło do połowy słychać jak by chrobotanie, myślałem że to dwumasa ale skoro nie tylko u mnie tak jest więc te modele tak mają mam nadzieje. Ale rzeczywiście dziwnie trochę łapie bardzo szybko i tak że szarpie i nie tak delikatnie jak w mojej poprzedniej. Nawet parę razy mi zgasł. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Komentarz
-
-
no to pieknie,
ja mam w swojej Octavii podobny problem. Z rana jak odpalę samochód i wcisne sprzegło chrobotanie/klekotanie jest grubeee, az czaszami ciarki przechodza a na ciepłym silniczku jest o wiele lepiej czyli znacznie cichnie...
dodam iż dwumase wymieniłem przy przebiegu około 14tys a teraz przy około 32tys jest dokładnie tak samo, sprzegło "stuka puka" a serwis przy przegladzie 31 mowi ze wszystko jest w normie heh;/
Komentarz
-
-
Podpinam się pod temat, choć silnik mam BSE.
Na początku tego nie zauważyłem, ale to może z powodu wrażenia jazdy nowym samochodem uchar
Od około 3tyś km zauważyłem bicie na pedale sprzęgła po wciśnięciu do półsprzęgła, ale tylko jak się przyśpiesza (dodaje gazu), przy jeździe bez dodawania gazu, czy hamowaniu silnikiem, tego efektu nie ma, jak się przytrzymuję pedał sprzęgła. Na odgłosach jeszcze się nie skupiłem, czy to chrobotanie u mnie też jest.
Octa ma 5,5tyś km i martwi mnie to, bo taki myk sprzęgła widzę po raz pierwszy, i to w nowym aucie.
Kolega kowal 2002 napisał:
powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.
_________________Byłem na tyle wkurzony, że przy 90kkm wymieniłem cały kpl. sprzęgło z dwumasą; ori był Sachs i wsadziłem też kpl. Sachsa, wynik: ZERO różnicy, "rzęziło" tak samo jak przed zmianą. Jedyną częścią niewymienioną w układzie sprzęgła była pompa przy pedale, ale raczej mało prawdopodobne, aby to była jej wina. Firmówki mają przelatane od 100kkm do ponad 200 kkm i zero problemów ze sprzęgłami pomimo "dziwnych odgłosów".
_________________
Myślę zgłosić to w ASO.
Tylko obawiam się czy to wogóle naprawią, a przy okazji nie zepsują czegoś innego?
Stwierdzenie TTTM to jakoś mnie nie przekonuje.
Dajcie znać czy u was coś pogło?
Komentarz
-
-
sprzęgło
Zamieszczone przez karuzelwymieniłem sprzęgło z dwumasą bo oprócz chrobotania miałem mocne biecie w pedał. Po wymianie przestało bić ale chrobotanie zostało.
karuzel Od jakiego przebiegu objawiło ci się to bicie na pedale? U mnie 5tyś km to chyba jakaś wada materiałowa sprzęgła , bo jeszcze nie miało prawa się zużyć.
A bicie na pedale jest odczuwalne.
Jutro jade do ASO zobaczymy co powiedzą.
Komentarz
-
Komentarz